شهادت ۲۰ فلسطینی در حمله اسرائیل به یک ساختمان در مرکز غزه (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیده‌بان حقوق بشر: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد بیانیه حزب‌الله لبنان درباره حمله به محل استقرار نظامیان صهیونیست (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمریکا: تل‌آویو همچنان از واشنگتن سلاح می‌گیرد صدور "اعلان قرمز برای یاسین رامین" منتظر دستور قضایی واکنش حماس به اظهارات جنجالی سناتورآمریکایی درباره تهدید اتمی غزه روسیه: ۱۴۰۰ نیروی ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت کشته شدند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) امیرعبداللهیان: تداوم مداخلات آمریکا در افغانستان وضعیت این کشور را پیچیده‌تر می‌کند انهدام تانک‌های مرکاوا در جبالیا | روز پرتلفات برای ارتش صهیونیستی (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش مقام ارشد حماس به خیالبافی نتانیاهو برای تسلیم شدن این جنبش درخواست سفیر انگلیس در سازمان ملل از انصارالله یمن اردوغان: حماس برای حفاظت از اراضی اشغال شده خود مبارزه می‌کند حزب‌الله لبنان «السماقه» را هدف قرار داد (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) رایزنی سوناک با امیر قطر درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه سردار قریشی: هدف اصلی عملیات وعده صادق «بازدارندگی» بود شهادت و زخمی‌شدن ۲ نفر در حمله اسرائیل به خودرو سازمان ملل + فیلم سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم نتانیاهو: تبعید رهبران حماس را بررسی می‌کنیم سیدحسن نصرالله: شهید سلیمانی و شهید زاهدی در همه جبهه‌ها حاضر بودند | نتانیاهو و بایدن از اعتراضات دانشجویی در جهان خشمگین است تجاوز مجدد آمریکا و انگلیس به خاک یمن
سرخط خبرها

گزارش شهرآرانیوز از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور| ناقوس نابودی صهیونیست‌ها به‌صدا درآمد+ فیلم و عکس

  • کد خبر: ۱۵۸۶۹۸
  • ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
گزارش شهرآرانیوز از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور| ناقوس نابودی صهیونیست‌ها به‌صدا درآمد+ فیلم و عکس
ملت ایران، اعم از پیر و جوان امروز به‌مناسبت روز جهانی قدس؛ در بیش از ۱۰۰۰ شهر کشور یکپارچه به خیابان‌ها آمده و ندای آزادسازی قدس و نابودی صهیونیست‌ها را سر دادند.

به گزارش شهرآرانیوز، امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸، مطابق با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیرو‌های رژیم صهیونیستی، طی پیامی که خطاب به مسلمین ایران و جهان صادر کردند از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین جمعهٔ ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.

امام خمینی: روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار داد

رهبر انقلاب: فلسطین زنده است و به جهاد ادامه می‌دهد

روز قدس، روزی است که با مقاومت و ایستادگی جبهه حق در مقابل باطل موجب حیات مجدد اسلام شد. این روز، محور وحدت آزادی‌خواهان جهان، مصداق بارز جهاد فی سبیل الله و عمل صالح و جلوه همراهی جهانیان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده و به معنای نزدیکی و همدلی ملت بزرگ ایران با ملت قهرمان فلسطین و همه ملت‌های مسلمان و مظلوم جهان است.

مصاحبه شهید بهشتی سال ۱۳۶۰ درباره روز قدس

در این روز، هرساله اجتماعات عظیمی از مسلمانان و غیر مسلمانان دیگر کشورها، در حمایت از مظلومیت و دادخواهی صاحبان اصلی این سرزمین و اعلام انزجار از جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیستی ندای همدلی و همراهی سر داده و خواسته مشروع و مقبول مردم غیور فلسطین را لبیک می‌گویند تا بلکه مرهمی بر آلام مردان و زنان و کودکان بی پناه باشند. حال پس از گذشت بیش از چهار دهه از نامگذاری روز قدس، اثرات آن را در بیداری همه مسلمانان از جمله مردم مقاوم فلسطین و حتی دیگر اقوام و مذاهب دنیا شاهدیم.

 تجمع مالزیایی‌ها در روز قدس

امروز کرانه باختری رود اردن نسبت به سال‌های قبل شرایط متفاوتی پیدا کرده است و با تحقق پروژه راهبردی تسلیح کرانه باختری و به میدان آمدن گروه‌های جدید مقاومت با حضور جوانان مومن، مجاهد، انقلابی و شجاع، شاهد بروز و ظهور ظرفیتی تعیین‌کننده در متن انتفاضه ضد صهیونیستی هستیم.

حال و هوای مسجدالاقصی قبل از نماز جمعه روز قدس


نکته قابل توجه دیگر، اعتراضات و آشوب‌های گسترده و چند صد هزار نفری شهرک نشینان اسرائیلی پس از نخست وزیری دولت راست افراطی نتانیاهو و در پی لایحه اصلاحات سیستم قضایی است که روز به روز بر دامنه آن افزوده می‌شود به طوری که منجر به اختلال امور و تعطیلی دو بندر حیفا و اشدود و دیگر مشکلات امنیتی شده است و این امر نه تنها خشم جامعه اسراییلی را برانگیخته بلکه اختلاف و شکاف‌هایی را در کابینه دولت جدید ایجاد کرده است.

لحظات اولیه مراسم روز جهانی قدس در سراسر کشور

کلک‌شون کنده میشه؛ این پیام یک زن است که سن‌اش از کل عمر اسرائیل بیشتر است

آتش‌زدن پرچم رژیم صهیونیستی در راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران

راهپیمایی روز قدس در نقاط مختلف کشور؛ از زاهدان تا کردستان

به گزارش شهرآرانیوز، بزرگداشت روز جهانی قدس امسال در شرایطی صورت گرفت که موج همه‌گیری کرونا در ایران و دیگر کشور‌ها فروکش کرده و ملت‌های مسلمان، حق‌طلب و آزاده جهان بار دیگر این فرصت را داشتند تا وحدت و همدلی در مقابل اشغالگران صهیونیستی و حامیان مستکبر آنان را نشان داده و آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را فریاد بزنند.  

گزارش شهرآرانیوز از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور| ناقوس نابودی صهیونیست‌ها به‌صدا درآمد+ فیلم و عکس

تصاویری از دستگیری نتانیاهو در حاشیه مراسم روز جهانی قدس

تصاویری از حضور مردم شهرهای رشت، اراک، اهواز و تهران در حمایت از قدس

راهپیمایی سراسری روز جهانی قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر کشور و بیش از ۱۰۰۰ مرکز روستای به صورت تجمع و راهپیمایی به طور همزمان آغاز شد و تمام مسیرها، منتهی به محل برگزاری نماز جمعه و ایراد خطبه‌های نماز و سخنران پیش از خطبه‌ها به عنوان سخنران ویژه روز قدس در این مراکز و قرائت قطعنامه و تایید مردمی در نماز‌های جمعه سراسر کشور بود.

در روز قدس امسال علاوه بر حضور مردم مومن و روزه دار، جمعی از پیروان ادیان الهی (کلیمیان، ارامنه، آشوری‌ها و زرتشتیان) نیز به همراه رهبران دینی خود در راهپیمایی حضور داشتند. همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در سراسر ایران توسط بیش از ۴ هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار که بیش از ۱۵۰ نفر از آنان عوامل رسانه‌های خارجی هستند، پوشش خبری و رسانه‌ای داده شد.

تصاویری از حضور با شکوه مردم‌ روزه‌دار مشهد در راهپیمایی روز جهانی قدس

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر ایران| نمایش وحدت مسلمان در آستانه آزادی قدس+ فیلم و عکس

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر ایران| نمایش وحدت مسلمان در آستانه آزادی قدس+ فیلم و عکس

حضور پرچم‌های مقاومت و مدافع حرم در راهپیمایی روز قدس در تهران

تصاویری از راهپیمایی روز جهانی قدس در سراسر کشور

به گزارش شهرآرانیوز، تقویت زیر ساخت‌های جبهه مقاومت، انگیزه آنان و شرایطی که صهیونیست‌ها دچار آن هستند، نوید بخش نزدیک شدن به آزادی فلسطین است از این جهت روز جهانی قدس امسال با شعار محوری «فلسطین محور وحدت جهان اسلام؛ قدس در آستانه آزادی» برگزار شد.

گزارش شهرآرانیوز از راهپیمایی روز قدس در سراسر کشور| ناقوس نابودی صهیونیست‌ها به‌صدا درآمد+ فیلم و عکس

حضور رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس

مردم از دقایق اولیه صبح در محل‌های تعیین شده حضور یافتند تا بار دیگر با شعار "مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا" فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و همان طور که مقام معظم رهبری از بین رفتن رژیم صهیونیستی در ۲۵ سال آینده را نوید دادند، اعلام کنند هر روز که می‌گذرد یک روز از عمر رژیم صهیونیستی کم خواهد شد.

مردم سراسر ایران اسلامی حامی مظلومان فلسطینی

حال‌وهوای خیابان‌های تهران در روزی که مردم برای حمایت از مظلوم به خیابان آمدند


حضور گسترده نمازگزاران در سحرگاه روز قدس در مسجدالاقصی

هزاران نمازگزار فلسطینی نماز صبح را در مسجدالاقصی اقامه کردند و در حمایت از این مکان مقدس در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها شعار «جان و خون خود را فدایت می‌کنیم، ای اقصی» سردادند.


حماسه حضور مشهدی‌ها یک‌بار دیگر تکرار شد

طبق آخرین گزارش‌ها، عرصه میدان ۱۵ خرداد مشهد پوشیده از خیل زائران و مجاورانی است که شعارنوشته‌های «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» در دست دارند و با سر دادن شعار «الله‌اکبر»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «یا ای‌ها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، خشم و انزجار خود را نسبت به جسارت اخیر نظامیان صهیونیست به نمازگزاران مسجدالاقصی و حملات اخیر این رژیم به مواضع محور مقاومت نشان می‌دهند.

حضور پرشکوه مردم روزه‌دار مشهد در راهپیمایی روز قدس

حضور مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس در راهپیمایی روز جهانی قدس

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر ایران| نمایش وحدت مسلمان در آستانه آزادی قدس+ فیلم و عکس

حضور قبل از حضور

ماکت موشک خیبرشکن و پهپادهای ساخت ایران در راهپیمایی قدس مشهد

آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس در بیش از ۱۰۰۰ شهر ایران| نمایش وحدت مسلمان در آستانه آزادی قدس+ فیلم و عکس

حضور دانش‌آموزان مشهدی در راهپیمایی روز جهانی قدس


 
تجمع مردم روزه‌دار و انقلابی قم در صحن پیامبر اعظم (ص) حرم کریمه اهل بیت (س) 
 

حضور گسترده مردم سیستان‌وبلوچستان در راهپیمایی روز قدس

شیرازی‌ها در حمایت از فلسطین بپاخاستند

راهپیمایی کرمانی‌ها در روز جهانی قدس

حضور مردم شهرهای کردستان، کهگیلویه‌وبویراحمد و اصفهان در حمایت از قدس

کشاورزان روستای «هلشی» کرمانشاه برای حمایت از فلسطین با تراکتور با خیابان آمدند

گرگان و حضور مردم برای اعلام نفرت از صهیونیست‌ها

حضور پرشکوه مردم ارومیه در راهپیمایی روز جهانی قدس

راهپیمایی روز جهانی قدس در زاهدان

کشاورزان روستای «طولیان» کهگیلویه‌وبویراحمد برای حمایت از فلسطین با تراکتور با خیابان آمدند

حضور مردم نصف‌جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس

تصاویری از حضور مردم شهرهای مختلف آذربایجان‌شرقی در راهپیمایی روز قدس

راهپیمایی روز قدس در همدان

مردم رشت در حمایت از فلسطین به خیابان‌ها آمدند

راهپیمایی قزوینی‌ها برای اعلام نفرت از اسرائیل

حضور گسترده مردم کردستان در راهپیمایی روز قدس

حضور مردم بام‌ایران در روز قدس


قطعنامه راهپیمایی سراسری انتفاضه و روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲

«هرگونه حماقت درباره مسجدالاقصی بهای سنگینی برای صهیونیست‌ها دارد»

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی سراسری یوم الله روز جهانی قدس سال ۱۴۰۲ با قرائت قطعنامه‌ای در ۷ بند مواضع خود را اعلام کردند. متن قطعنامه راهپیمایی سراسری روز قدس سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْبَصِیرُ (سوره اسراء/ آیه ۱)

بیت‌المقدس و مسجد الاقصی، مهبط وحی، جایگاه پاک پیامبران و قبله‌گاه اول مسلمین؛ سرزمین خونبار فلسطین با شهیدان به خون خفته‌اش، نقطه کانونی جهان اسلام، محور هم‌گرایی امت اسلامی و هم‌افزایی مسلمین و مهم‌ترین و زنده‌ترین مسئله‌ی مشترک امّت اسلام و کابوس همیشگی صهیونیست‌ها و حامیان آمریکایی و اروپایی آن است.

امروز در شرایطی که با گذشت ۴۴ سال از ابتکار تاریخی معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» و راهبری‌های حکیمانه خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین با همراه‌سازی 'امت پیامبر اعظم «صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌و‌سلم» ' و آحاد ملل و جوامع حق طلب و آزادی‌خواه عالم، سیاست‌ها و راهبرد‌های شیطانی امریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کاخ سفید در امنیت‌سازی پایدار برای صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به شکست انجامیده است و رژیم غاصب و موقت صهیونیستی در مواجهه با تحولات نوین در جبهه مقاومت و توسعه شعله‌های انتفاضه مقدس به کرانه باختری و بلکه سراسر سرزمین‌های اشغالی، در چالش امنیتی و فروپاشی درونی گرفتار و به سرعت مسیر زوال قطعی را طی می‌کند.

ما شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی سراسری و دشمن‌شکن که 'مظهر وحدت و اراده جهان اسلام' در حمایت از فلسطین و آزادی بیت المقدس و پشتوانه 'تحکیم و تقویت امنیت ملی ایران عزیز' است، مواضع خود را با بانگ رسای توحیدی 'الله اکبر، خامنه‌ای رهبر' به جهانیان اعلام می‌داریم:

۱. ما ملت غیور ایران، وحدت و همبستگی جهان اسلام را کلید فتح و غلبه بر استکبار جهانی و توطئه‌های آنان دانسته و به حمدالله اکنون که جبهه مقاومت، ابتکار عمل را از اختیار صهیونیست‌ها خارج و دولت فاسد، دیکتاتور و ورشکسته نتانیاهو را در موقعیت استیصال قرار داده و رژیم کودک‌کش به سمت زوال تدریجی رانده و تزلزل سیاسی و دو قطبی شدید در رژیم جعلی، تحولات و اعتراضات درون مرز‌های سرزمین‌های اشغالی و افزایش فرار ساکنان شهر‌های اشغالی رژیم صهیونیستی را فرا گرفته است؛ معتقدیم تسریع در زوال و فروپاشی رژیم موقت صهیونیستی و رسیدن به نقطه بی‌بازگشت، اولویت اول جهان اسلام و کشور‌های اسلامی است.

۲. روز قدس و حمایت از ملت فلسطین را پشتوانه مستحکم 'امنیت ملی ایران عزیز' و رمز 'وحدت و اتحاد امت اسلامی' برابر توطئه‌های استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل دانسته و ضمن تاکید بر رهنمود‌های مقام معظم رهبری، ضرورت تقویت پشتیبانی از مقاومت ضد صهیونیستی را تنها راه حل مساله فلسطین به‌عنوان 'مساله اول جهان اسلام' دانسته و بر بازگشت آوارگان فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تعیین سرنوشت آینده این کشور تاکید می‌نماییم.

۳. ما روزه‌داران شرکت‌کننده در این اجتماع عظیم، ضمن محکومیت یورش وحشیانه به معتکفان در مسجدالاقصی که منجر به شهادت و زخمی شدن جمعی از روزه‌داران در قبله‌گاه اول مسلمانان و کرانه باختری گردید، حملات و هتک حرمت نظامیان صهیونیست را راهی برای برون رفت از آشفتگی سیاسی و اقتصادی و رهایی از بحران‌های داخلی و ترس و استیصال از انتفاضه نوین و حضور حماسی و شجاعانه نسل جوان فلسطین در میدان مقاومت و مبارزه دانسته و ضمن حمایت قاطع از پاسخ کوبنده و هماهنگ موشکی گروه‌های مقاومت و رساندن پیام «وحدت میدان‌ها»، هشدار می‌دهیم هرگونه حماقتی درباره مسجدالاقصی، بهای سنگینی دارد و اگر جنگی شعله‌ور شود فروپاشی و نابودی رژیم نژادپرست و غاصب را تسریع خواهد کرد.

۴. با محکومیت سکوت و بی‌توجهی مجامع جهانی و نهاد‌های حقوق بشری در قبال جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها از 'سازمان ملل متحد' می‌خواهیم نسبت به تعلیق عضویت و اخراج رژیم غاصب، نژادپرست و کودک‌کش صهیونیستی از آن سازمان و دیگر مجامع بین‌المللی که مورد مطالبه و اذعان شخصیت‌های مرجع و حقوقدانان معتبر جهانی قرار دارد، اقدام نماید.

۵. ما مردم شرکت‌کننده در این راهپیمایی میلیونی، ضمن حمایت از اقدامات دولت خدمتگزار در توسعه هوشمندانه روابط راهبردی جمهوری اسلامی با کشور‌های دنیا و بالندگی دیپلماسی همسایگی با کشور‌های منطقه و به محاق بردن پیمان آبراهام، حمایت کامل از جبهه مقاومت، نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی، سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی و ایثارگری‌های فراموش ناشدنی آنان و بویژه فرمانده شهید قدس سپهبد حاج قاسم سلیمانی در دفاع از آرمان فلسطین، خواستار تقویت مادی و معنوی و حمایت هرچه بیشتر از فلسطین مجاهد و مظلوم و نیرو‌های جان برکف جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف هستیم.

۶. حجاب یکی از ضروریات دین اسلام بوده و عدم رعایت آن حرام شرعی و سیاسی و موجب تزلزل بنیان خانواده‌ها خواهد شد؛ لذا از دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم تدابیر و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تداوم این ناهنجاری در دستور کار قرار داده، ساحت جامعه اسلامی را از این سوغات شوم فرهنگ غربی صهیونیستی که با حمایت دستگاه‌های جاسوسی دشمن ترویج می‌یابد؛ پایان دهند.

۷. با تاکید بر شرایط حساس و خطیر امروز کشور و لزوم تعمیق 'وحدت و وفاق ملی' و هم‌افزایی ظرفیت‌ها و فرصت‌ها برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و کمک به دولت مردمی برای فائق آمدن در جنگ اقتصادی و تحریمی دشمنان و مبارزه قاطع با فساد، تورم و گرانی، ضمن تاکید بر نصب العین قراردادن رهنمود‌های حکیمانه مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» بویژه شعار سال ۱۴۰۲ 'مهار تورم، رشد تولید'، هرگونه غفلت، مسامحه و کوتاهی در این عرصه را بی‌عملی و گریز از مسئولیت‌های شرعی و قانونی تلقی و شناسایی، محاکمه و برخورد قاطع با مجرمین را خواستاریم.

در پایان به برخی دولت‌های منطقه که بدنبال پیمودن مسیر خطای تجربه شده دیگران که غالبا منجر به سقوط آن‌ها شده است هشدار می‌دهیم فریب وعده‌های کشور‌های غربی و صهیونیستی را نخورده و ضمن رعایت اصول همجواری از رفتار‌های تحریک آمیز خوداری و صلاح مردم و کشور خود را در پیش گرفته و از درماندگی قدرت‌های بزرگ در مواجه با ملت بزرگ ایران درس بگیرند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->